Ei löydy koulua, joka saisi minut ymmärtämään sähkö- ja putkimaailman mysteeriä. Katselen aina kauhunsekaisen ihmetyksen vallassa paksuja eri värisiä johtonippuja, joita tunkee läpi lattioista, seinistä ja katonkoloista hävitäkseen taas lattian uumeniin ja seuraaviin kerroksiin.
Ja putket. Yhtä suuri mysteeri. Että lämmin ja kylmä tulevat oikeista paikoista ja poistuvat sinne minne pitääkin menemättä koskaan sekaisin. Ja että kallistukset, joita silmä tuskin erottaa, riittävät ja vievät pois sen minkä pitääkin talosta poistua. Ja tuloilma. Poistoilma. Lämmön talteenotto.
Korkea hatunnosto insinööritieteille. Kuvan hässäkkä löytyy Hangon Majakasta.






